9 Οκτωβρίου 2012

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ Το μέλι και οι άγνωστες ιδιότητές του στην Αρχαία Ελλάδα


Μέσα στο τεράστιο και ανεξερεύνητο ΜΕΤΑΛΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥ της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, υπάρχει ένα βιβλίο του Αριστοτέλη το οποίο ονομάζεται «ΠΕΡΙ ΘΑΥΜΑΣΙΩΝ ΑΚΟΥΣΜΑΤΩΝ».

Το βιβλίο αυτό, που στις μέρες μας εξακολουθεί να παραμένει προκλητικά άγνωστο, μας επιτρέπει να μεταφερθούμε, όπως αποδεικνύεται τελικά, στην τελείως άγνωστη εποχή της Αρχαίας Ελλάδας και να πληροφορηθούμε για συμβάντα και γεγονότα που ο ίδιος ο Αριστοτέλης τα καταγράφει ως «αξιοθαύμαστα».

Στη σύγχρονη σημερινή εποχή θα μπορούσαμε να αποδώσουμε σε μία ελεύθερη μετάφραση τον τίτλο αυτού του Βιβλίου ως «ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΑ».


Ας γνωρίζουμε λοιπόν σήμερα ένα «Θαυμάσιο άκουσμα» που αφορά στον τρόπο που κάθε περιοχή παράγει και αξιοποιεί το δικό της μέλι.
Χωρίς αμφιβολία, θα διαπιστώσουμε για άλλη μία φορά το υψηλότατο
επίπεδο πολιτισμού των προγόνων μας, την τεχνογνωσία και τις επιστημονικές γνώσεις που διέθεταν.

Αλήθεια, ποιος από εμάς θα μπορούσε σήμερα να φανταστεί, ότι με το ειδικό μέλι που παρήγαγε εκείνη την εποχή η Τραπεζούντα του Πόντου, μπορούσαν να θεραπεύσουν ολοκληρωτικά, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται το αρχαίο κείμενο, την ασθένεια της Επιληψίας;

Ας απολαύσουμε λοιπόν ένα μικρό απόσπασμα, από αυτό το άγνωστο κείμενο του Αριστοτέλη:
…Λέγεται δ’ πό τινων μέλι τ καλούμενον νθινον περ Μλον κα Κνίδον γίνεσθαι εὐῶδες μν τ σμ, λιγοχρόνιον δέ, ν τούτω δέ κα τν ριθάκην γίνεσθαι.
…Λέγεται από κάποιους, σχετικά με το μέλι το οποίο αποκαλείται «μέλι ανθέων» το οποίο παράγεται στην Μήλο και στην Κνίδο, ότι έχει ωραία οσμή, η οποία διατηρείται για μικρό χρονικό διάστημα και ότι από αυτό το μέλι παράγεται και ο «βασιλικός πολτός».
(Με την ονομασία Κνίδος, ήταν γνωστές στην εποχή της Αρχαίας Ελλάδας, δύο πόλεις. Η μία βρισκόταν στην Κύπρο και η άλλη στα παράλια της Μικράς Ασίας. Δυστυχώς ο Αριστοτέλης δεν μας διευκρινίζει ποια από τις δύο πόλεις εννοεί).
  
περ Καππαδοκίαν ν τισι τόποις νευ κηρίου φασν ργάζεσθαι τ μέλι,
Κοντά στην Καππαδοκία, σε κάποιες περιοχές χρησιμοποιούν μία τεχνική, κατά την οποία παράγουν το μέλι μέσα σε «τεχνητές κηρύθρες»,
γίνεσθαι δ τ πάχος μοιον λαίω.
Και αυτό το μέλι είναι λεπτόρρευστο, όπως το λάδι.
ν Τραπεζοντι τ ν τ Πόντω γίνεται τ π τς πύξου μέλι βαρύοσμον,
Στην Τραπεζούντα του Πόντου, παράγεται μέλι από το φυτό πυξός, το οποίο έχει πολύ βαριά οσμή.
  
Κα φασι τοτο τος μν γιαίνοντας ξίστάναι,
Και όπως λένε, αυτό το μέλι, αυτούς μεν που είναι υγιείς τους τονώνει ακόμα περισσότερο και τους διεγείρει σεξουαλικά,

 τος δ’ πιλήπτους κα τελέως παλλάττειν.
ΑΥΤΟΥΣ ΔΕ ΠΟΥ ΠΑΣΧΟΥΝ ΑΠΟ ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ!

 Φασ δ κα ν Λυδία π τν δένδρων τ μέλι συλλέγεσθαι πολύ,
Λένε επίσης, ότι και στην Λυδία παράγονται μεγάλες ποσότητες μελιού, από μέλισσες που καλλιεργούνται μέσα στα δάση.

κα ποιεν ξ ατο τος νοικοντας νευ κηρο τροχίσκους,
και οι κάτοικοι της περιοχής κατασκευάζουν από το μέλι αυτό, μικρούς κοπτικούς τροχίσκους, οι οποίοι δεν περιέχουν καθόλου κερί,
  
Κα ποτέμνοντας χρσθαι δι τρίψεως σφοδροτέρας.
που τους χρησιμοποιούν για να κόβουν, μετά από ισχυρό τρίψιμο, διάφορες επιφάνειες.

 Αυτό το ίδιο μέλι παράγεται και στην Θράκη, αλλά εκεί δεν το παρασκευάζουν σε στερεά μορφή, αλλά σε μία αμμώδη μορφή.
Δηλαδή, αυτή η «αμμώδης μορφή», θα πρέπει να υποθέσουμε ότι είναι κάτι που θα πρέπει να μοιάζει πολύ με την σημερινή ζάχαρη, η οποία όμως προέρχεται αποκλειστικά από το μέλι!
Βεβαίως, τέτοιο προϊόν που να προέρχεται από το μέλι, σήμερα δεν υπάρχει!
παν δ μέλι πηγνύμενον τν σον χει γκον φασίν, οχ σπερ τ δωρ κα τλλα γρά.
Πρέπει να γνωρίζουμε πώς όταν πήξει το μέλι, διατηρεί τον ίδιο ακριβώς όγκο που είχε και πριν, δηλαδή δεν διαστέλλεται καθόλου, όπως συμβαίνει με το νερό και τα άλλα υγρά.
Χαλκιδικ πόα κα τ μύγδαλα χρησιμώτατα πρς τ μέλι ποιεν.
Στην Χαλκιδική καλλιεργούν ένα ποώδες φυτό, το οποίο προσθέτουν μέσα στο μέλι, το οποίο το ανακατεύουν επίσης και με αμύγδαλα.
Πλεστον γρ γόνον φασν ξ ατν γίνεσθαι.
Το μίγμα αυτό κάνει τις γυναίκες πολύ γόνιμες!
Τς μελίττας λέγουσιν π μύρου καροσθαι κα οκ νέχεσθαι τν σμν.
Όσον αφορά στις ίδιες τις μέλισσες, πολλοί λένε ότι δεν μπορούν να ανεχτούν την οσμή του φυτού μύρου, διότι τις ναρκώνει.
νιοι δ λέγουσι μάλιστα τος μεμυρισμένους τύπτειν.
Μερικοί μάλιστα λένε ότι και αν και κάποιος άνθρωπος πασαλειφθεί με μύρο, θα έχει τα ίδια αποτελέσματα.

 ν λλυριος φασ τος Ταυλαντίους καλουμένους κ το μέλιτος ποιεν ονον.
Λένε επίσης ότι σε κάποια περιοχή των Ιλλυριών που λέγεται Ταυλάντια (πρόκειται για το σημερινό Δυρράχιο) χρησιμοποιούν το μέλι για να παρασκευάσουν οίνο.
Πρόκειται προφανώς για το ίδιο παρασκεύασμα που σήμερα αποκαλούμε «ρακόμελο»
ταν δ τ κηρία κθλίψωσιν,
(Η συνταγή είναι η εξής:) Συμπιέσουν τις κηρύθρες,
δωρ πιχέοντες ψουσιν ν λέβητι ως ν κλίπη τ μισυ,
μέσα σε έναν λέβητα και βράζουν αυτό το μίγμα μέχρι να εξατμιστεί το μισό.
πειτα ες κεράμια κχέαντες
Στην συνέχεια το ρίχνουν μέσα σε κεραμικό σκεύος,

Κα μίσεα ποιήσαντες τιθέασιν ες σανίδας.
ενώ την μισή ποσότητα την παίρνουν την βάζουν μέσα σε ένα σανιδένιο κιβώτιο.

 ν ταύταις δ φασι ζεν πολν χρόνον, κα γίνεσθαι ονδες κα λλως δ κα ετονον.
Μέσα σε αυτά τα σανιδένια βαρέλια λένε ότι διατηρείται για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και τελικά γίνεται σαν κρασί, που είναι γλυκό και τονωτικό.


δη δ τισι κα τν ν λλάδι συμβεβηκέναι λέγουσι τοτο,
Μερικοί μάλιστα λένε, ότι αυτό το κάνουν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας,

στε μηδν διαφέρειν ονου παλαιο.
Έτσι ώστε τελικά σε τίποτα να μην διαφέρει αυτό το παρασκεύασμα από ένα παλιό κρασί
Κα ζητοντας στερον τν κρσιν μ δύνασθαι ερεν.
Όμως αυτό το κρασί από μέλι, αν θελήσει κάποιος να το αναμίξει με νερό, δεν θα καταφέρει να βρει την σωστή αναλογία.
(Δηλαδή αυτό το κρασί από μέλι, παρόλο που έχει ακριβώς την ίδια γεύση με ένα πολύ καλό παλιό κρασί, εντούτοις δεν μπορεί να αναμιχθεί με νερό, κατά την προσφιλή συνήθεια των Αρχαίων Ελλήνων, όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε κρασί.)

http://www.astrology.gr/(Γιώργος Χαραλαμπίδης)
Το είδαμεhttp://www.kalyterotera.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top