17 Φεβρουαρίου 2012

Σύγχρονες Τάσεις της Μόδας (Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου. Ερευνητική Εργασία-Project)

Η Σημασία της Μόδας στη Ζωή μας (Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου. Ερευνητική Εργασία-Project)

Ο Ρόλος των Υποδημάτων στη Σύγχρονη Μόδα (Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου. Ερευνητική Εργασία-Project)

Παραδοσιακές Φορεσιές. Η Παραδοσιακή Φορεσιά της Ρόδου (Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου. Ερευνητική Εργασία-Project)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT)

Τα 10 (+1) σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου

της Έλενας Μπούλια

Δεν είχα συνειδητοποιήσει την συγκίνηση που μπορεί να προκαλέσει η επίσκεψη σε ένα μουσείο μέχρι την πρώτη φορά που επισκέφθηκα το Λούβρο. Σχετικά αδαής από τέχνη, ικανή να αναγνωρίσω μόνο κάποια πολύ γνωστά έργα, είχα άποψη βασιζόμενη αποκλειστικά στο πρωτόγνωρο αίσθημα που μπορεί να σου δημιουργήσει η εικόνα της τέχνης, και σε καμία περίπτωση από φυτευτές γνώσεις και θεωρίες. Στο Λούβρο έμεινα συνολικά τέσσερις ώρες, αλλά θα μπορούσα να μείνω και τις τέσσερις ημέρες του ταξιδιού μου στο Παρίσι. Ήταν, όμως, αρκετές για να κολλήσω το "μικρόβιο" και να ακολουθήσει έτσι το Βρετανικό, η Tate Modern και κάποια άλλα που δεν θα δείτε σήμερα εδώ.

Ταξίδι στο ταξίδι αποτελεί η επίσκεψη σε ένα από τα παρακάτω μουσεία του εξωτερικού, που επέλεξα ως τα καλύτερα, χωρίς φυσικά να τα έχω επισκεφθεί όλα (όχι ακόμα τουλάχιστον), αλλά σύμφωνα με κάποια από τα εγκυρότερα τουριστικά και πολιτιστικά μέσα, και από απόψεις φίλων και γνωστών. Κι αν βιάζεστε να τα γνωρίσετε όλα το ταχύτερο, σας παροτρύνω επισκεφθείτε για αρχή τις ιστοσελίδες τους που στην πλειοψηφία τους αποτελούν ψηφιακά αριστουργήματα. Καλό ταξίδι, λοιπόν…

Musee du Louvre, Παρίσι, Γαλλία
Το Μουσείο του Λούβρου, με τη γυάλινη πυραμίδα του, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα σύμβολα του Παρισιού, ενώ είναι και ένα από τα πολιτιστικά αξιοθέατα με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα του κόσμου. Οι συλλογές του περιλαμβάνουν όλες τις εποχές: Από την αρχαιότητα (με την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης) και την Αναγέννηση (τη Μόνα Λίσα, έργα του Μικελάντζελο, του Ραφαήλ, του Μποτιτσέλι, του Τισιάνο), μέχρι γαλλικά αριστουργήματα του 19ου αιώνα. Πριν το επισκεφθείτε, πάντως, περιηγηθείτε στο εκπληκτικό site του μουσείου που, πέρα από τις φωτογραφίες των εκθεμάτων, σας καλεί για ένα μοναδικό virtual tour στους χώρους του μουσείου. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 9π.μ. με 6μ.μ. εκτός Πέμπτης. Εισιτήριο:Ημερήσιο 9 ευρώ (εκτός της Hall Napoleon με τις περιοδικές εκθέσεις), ημερήσιο 13 ευρώ για όλες τις εκθέσεις, μόνιμες και περιοδικές. Κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα η είσοδος είναι δωρεάν.




Museo Nacional del Prado, Μαδρίτη, Ισπανία
Το Μουσείο Πράδο της Ισπανίας μπορεί δικαιωματικά να καυχιέται πως διαθέτει μία από τις πιο σημαντικές συλλογές από πίνακες, αλλά και άλλα έργα, σε όλη την Ευρώπη. Ο πυρήνας της συλλογής προήλθε από τις βασιλικές δυναστείες της Ισπανίας, τους Αψβούργος και τους Βουρβόνους. Η δε συλλογή από έργα τέχνης Ισπανών Αριστοτεχνών -όπως ο Velazquez, o Goya, o Murilla και ιδιαίτερα ο El Greco- είναι ασυναγώνιστη. Στις εκθέσεις θα θαυμάσετε επίσης γλυπτά, ζωγραφική, γκραβούρες, νομίσματα και άλλα διακοσμητικά αντικείμενα. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 9π.μ. με 8μ.μ. εκτός Δευτέρας. Εισιτήριο:Ημερήσιο 6 ευρώ. Δωρεάν είσοδος από Τρίτη έως Σάββατο 6μ.μ. με 8μ.μ. και κάθε Κυριακή 5μ.μ. με 8μ.μ.






Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ, Αγ. Πετρούπολη, Ρωσία
Το Μουσείο Gosudarstvennyj Èrmitaž, με την γιγαντιαία συλλογή από ρωσικά και όχι μόνο έργα τέχνης, αποτελείται από συνολικά έξι κτήρια, με μεγαλύτερο και εντυπωσιακότερο το Χειμερινό Ανάκτορο της Αγίας Πετρούπολης, πρώην οικία των Τσάρων. Αυτό ήταν και το κτίριο που ξεκίνησε να φιλοξενεί εικαστικές συλλογές στα μέσα του 18ου αιώνα από τη Μεγάλη Αικατερίνη. Τα πρώτα εκθέματα ήταν πίνακες, κυρίως Δανών ζωγράφων, ενώ στην πορεία εισέρευσαν και ιδιωτικές συλλογές, κάποιες εκ των οποίων τέθηκαν προς πώληση. Μέρος αυτών ήταν λείψανα, χρυσός, αλλά και σημαντικά κλασικά κομμάτια από την αρχαία Ελλάδα και την Αίγυπτο. Για το κοινό το μουσείο άνοιξε από τον Νικόλαο τον πρώτο, περί το 1852. Σήμερα θα δείτε εκεί περισσότερα από 3.000 εκθέματα, διασημότερα των οποίων είναι τα ρωσικά διακριτικά εμβλήματα και συλλογές Faberge, καθώς και εξαιρετικά έργα των Gaugin, Monet, Rodin, Renior, da Vinci, Rembrant, Michelangelo και Rubens. Περί τα 2.000 εξ αυτών εκτίθενται στην ψηφιακή συλλογή, στο site του μουσείου. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο από 10.30πμ έως 6μμ, Κυριακή 10.30πμ έως 17.00, Δευτέρα κλειστά. Εισιτήριο:Ημερήσιο στα 17,95 δολάρια για όλους τους χώρους του μουσείου.



British Museum, Λονδίνο, Μεγ. Βρετανία
Παγκόσμια συλλογή από κινεζικά, ασιατικά, αζτέκικα και κλασικά έργα τέχνης, με σημαντικότερα εξ αυτών τις αιγυπτιακές μούμιες, την Στήλη της Ροζέτας και τα Ελγίνεια Μάρμαρα. Ιδρύθηκε το 1753 και βασίστηκε στη συλλογή του Sir Hans Sloane και με μεταγενέστερα απομεινάρια της αυτοκρατορίας, τα 13 εκατομμύρια αντικείμενα του Βρετανικού Μουσείου είναι αρκετά για να τεκμηριώσουν ολόκληρο το φάσμα της ανθρώπινης ιστορίας και κουλτούρας. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 10.00πμ με 17.30μμ, εκτός από κάποιες αίθουσες οι οποίες συγκεκριμένες ημέρες ανοίγουν λίγο αργότερα. Εισιτήριο: Η είσοδος είναι ελεύθερη, πλην κάποιων συγκεκριμένων εκθέσεων, σε όλους τους επισκέπτες.







National Gallery of Art, Ουάσινγκτον, ΗΠΑ
Ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία τέχνης της Αμερικής, το National Gallery of Art, εκθέτει έργα σε ζωγραφική, γλυπτική, διακοσμητική αλλά και έργα σε χαρτί από τον 13ο αιώνα και μετά. Οι συλλογές είναι χωρισμένες: Η δυτική ζωγραφική και γλυπτική από τον μεσαίωνα έως τον 18ο αιώνα φιλοξενείται στο επιβλητικό νεοκλασικό Δυτικό Κτίριο. Το αγαλματώδες Ανατολικό Κτίριο, σχεδιασμένο από τον IM Pei, εκθέτει έργα μοντέρνας τέχνης. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα με Σάββατο από τις 10.00πμ έως τις 5.00μμ και Κυριακή από τις 11.00πμ έως τις 6μμ.Εισιτήριο: Η είσοδος είναι ελεύθερη.







ΜοΜΑ, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Το ΜοΜΑ ιδρύθηκε το 1929 με σκοπό να αναδείξει την παγκόσμια μοντέρνα τέχνη. Τοποθετημένο στο κέντρο του Μανχάταν, η σύγχρονη ματιά που προβάλλει στην τέχνη μοιάζει να ταιριάζει απόλυτα στο «ανεβασμένο» lifestyle της Νέας Υόρκης. Το ΜοΜΑ περιέχει πάνω από 150.000 έργα μοντέρνας τέχνης, 22.000 φιλμ, 4 εκατομμύρια καρέ από φιλμ, ενώ η βιβλιοθήκη του είναι ένας πραγματικός θησαυρός για έρευνα. Έργα του Πικάσο, του Βαν Γκογκ και του Κιτάζ είναι κάποια μόνο από τα αριστουργήματα του μουσείου, το οποίο δεν εκθέτει μόνο τέχνη αλλά και στοχεύει στην εκπαίδευση των ανθρώπων σχετικά με τη μοντέρνα τέχνη. Πολλοί, άλλωστε, είναι αυτοί που λαμβάνουν μέρος στις (εκπαιδευτικές) δραστηριότητες για γονείς, μαθητές και δασκάλους. Πρόκειται, δηλαδή, για έναν πραγματικά ζωντανό οργανισμό. Ώρες λειτουργίας: Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα και Τετάρτη 10.30πμ με 5.30μμ, Παρασκευή 10.30πμ με 8.00μμ, Τρίτη κλειστά. Εισιτήριο:Ημερήσιο για ενήλικες 20 δολάρια, για ενήλικες άνω των 65 16 δολάρια, για μαθητές 12 δολάρια, για παιδιά κάτω των 16 δωρεάν.




Μουσεία του Βατικανό – Sistine Chapel, Ρώμη, Ιταλία
Πρόκειται για το διασημότερο (και σχολαστικότερα διακοσμημένο) από τα Μουσεία του Βατικανό, λόγω ίσως των σπουδαίων έργων του Μικελάντζελο αλλά και γιατί είναι το μέρος όπου λαμβάνουν χώρα τα κονκλάβια του πάπα και εκεί όπου παίρνονται οι αποφάσεις για την διαδοχή του. Εξωτερικά είναι ένα λιτό, ορθογώνιο κτίριο από τούβλα, χωρίς τους στολισμούς που περιμένει κανείς να δει σε ένα εκκλησιαστικό κτίριο, αλλά εσωτερικά χωρίζεται σε δύο θεϊκά διακοσμημένα τμήματα με χρυσαφένιες αποχρώσεις στις τοιχογραφίες. Στα τρία του επίπεδα μπορεί να θαυμάσει κανείς μία υπέροχη γκαλερί, έργα της τεχνοτροπίας φρέσκο, αλλά και πίνακες που αναπαριστούν τη ζωή του Χριστού. Εκεί που πραγματικά θα μαγευτείτε, όμως, είναι ο τελευταίος όροφος, ο οποίος φιλοξενεί το περίφημο ταβάνι του Μικελάντζελο με τη θεϊκή δημιουργία του κόσμου. Ο Ραφαήλ, αλλά και ο Μποτιτσέλι, ο Γκιρλάντιο και ο Περουτζίνο, είναι κάποιοι από αυτούς που επιμελήθηκαν τις τοιχογραφίες, συνεισφέροντας τελικά σε ένα θεϊκό αποτέλεσμα. Θα χρειαστείτε μόνο αρκετές δώσεις υπομονής καθώς θα περιμένετε στις τεράστιες ουρές. Ώρες λειτουργίας: Αλλάζουν ανάλογα με την ημερομηνία, θα τις πληροφορηθείτε από το site των μουσείων. Εισιτήριο: Ημερήσιο 14 ευρώ, κάθε τελευταία Κυριακή του μήνα η είσοδος είναι ελεύθερη.



Γκαλερί Uffizi, Φλωρεντία, Ιταλία
Μεγάλο μέρος της συλλογής Ουφίτσι ανήκε κάποτε στην οικογένεια Medici, στην οποία και άνηκε μέρος του κτιρίου κατά τα 1560. Το Ουφίτσι εκθέτει μία υπέροχη «σφαιρική» συλλογή από την καλλιτεχνική κληρονομιά της Ιταλίας, η οποία αποτελείται από χιλιάδες έργα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται ελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά, αναγεννησιακοί και μπαρόκ πίνακες, αλλά και κομμάτια – αριστουργήματα, όπως η «Γέννηση της Αφροδίτης» του Μποτιτσέλι και η «Αφροδίτη του Ουρμπίνο», του Τισιάνο.Ώρες λειτουργίας: Τρίτη με Κυριακή 8.15πμ με 18.50μμ, Δευτέρα κλειστά. Εισιτήριο: 6,50 ευρώ.







Rijksmuseum, Άμστερνταμ, Ολλανδία
Μετά από μία ριζική ανακαίνιση, το Μουσείο Ρικς, που εδράζεται σε ένα πανέμορφο νέο-αναγεννησιακό κτίριο, είναι διάσημο κυρίως για τους εκπληκτικούς του πίνακες από τη Χρυσή Εποχή της δανέζικη τέχνης. Στα αριστουργήματα που θα θαυμάσετε εκεί περιλαμβάνονται «Η νυχτερινή περίπολος» του Ρεμπράντ, αλλά και έργα των Vermeer, Van Ruisdael, van Heemskerck, Frans Hals and Jan Steen. Το μουσείο διαθέτει επίσης τμήματα αφιερωμένα σε γκραβούρες, γλυπτά, έπιπλα (με εξέχοντα τα λεπτεπίλεπτα κουκλόσπιτα), γυαλικά, πορσελάνες και ασιατική τέχνη. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 9.00πμ με 18.00μμ, τις Παρασκευές 9.00πμ με 20.30μμ. Εισιτήριο: 10 ευρώ, για άτομα κάτω των 18 η είσοδος είναι δωρεάν.






Tate Modern, Λονδίνο, Μεγ. Βρετανία
Η Tate Modern, που άνοιξε το 2000, είναι το εθνικό μουσείο της Βρετανία που φιλοξενεί έργα της παγκόσμιας μοντέρνας τέχνης, και ένα πραγματικό ορόσημο για το Λονδίνο. Η μετατροπή του άλλοτε Σταθμού Ενέργειας δίπλα στον Τάμεση, δεν θα μπορούσε να είναι πιο επιτυχής, φιλοξενώντας σήμερα μία υπέροχη γκαλερί με τεράστιους εκθεσιακούς χώρους για έργα από τον Μονέ μέχρι τον Άντι Γουόρχολ. Η κεντρική αίθουσα, Turbine Hall, φιλοξενεί ενδιαφέρουσες περιοδικές προβολές έργων μοντέρνας τέχνης. Ώρες λειτουργίας: Κυριακή με Πέμπτη από τις 10.00πμ έως τις 18.00μμ, Παρασκευή και Σάββατο από τις 10.00πμ έως τις 22.00. Εισιτήριο: Η είσοδος είναι ελεύθερη για τη μόνιμη συλλογή, ενώ για τις περιοδικές εκθέσεις το εισιτήριο κυμαίνεται.





Το Μουσείο της Ακρόπολης, Αθήνα, Ελλάδα
Το Μουσείο της Ακρόπολης κατασκευάστηκε για να στεγάσει τα μοναδικά ευρήματα και τα αρχιτεκτονικά γλυπτά της Ακρόπολης των Αθηνών.
Info Guide | Τα 10 (+1) σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου

Στο μουσείο για... καφέ!

της Ηρώς Κουνάδη
Η σταδιακή απομάκρυνση του κοινού από τα μουσεία, που άρχισε να παρατηρείται πριν από μερικά χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, οδήγησε τους ιθύνοντες στηνυιοθέτηση καινοτομικών μεθόδων (επανα)προσέγγισης. Περιοδικές εκθέσεις, διαλέξεις, ομιλίες και πάσης φύσεως εκδηλώσεις, περισσότερο ή λιγότερο σχετικές με το αντικείμενο των ιδρυμάτων, επιστρατεύτηκαν για να ξαναφέρουν τον κόσμο σε έναν χώρο που, όπως όλα έδειχναν, είχε πάψει να θεωρείται ζωντανός.
Το γεγονός ξένισε αρχικά και επικρίθηκε από την αυτοαποκαλούμενη ”ελίτ του πνεύματος”, που το θεώρησε ένα φθηνό κόλπο για να δελεαστούν οι μάζες ή, ακόμα χειρότερα, να εμπορευματοποιηθεί το τελευταίο προπύργιο της μη μαζικής κουλτούρας. Το στοίχημα, όμως, κερδίθηκε και ο αριθμός των επισκεπτών των μουσείων άρχισε να αυξάνεται. Αρχικά από περιέργεια, στη συνέχεια συνειδητά, ολοένα και περισσότεροι γνώριζαν –και εκτιμούσαν– το νέο concept των ”ναών του πολιτισμού”.
Concept που ήθελε τα μουσεία ζωντανά κέντρα πολιτισμού, συνάντησης, κοινωνικών συνδιαλλαγών και ανταλλαγής απόψεων. Για το σκοπό αυτό, οι χώροι επεκτάθηκαν ή ανακαινίστηκαν, για να συμπεριλάβουν αίθουσες εκδηλώσεων, χώρους συναθροίσεων και μικρά, όμορφα café, που θα συγκέντρωναν ένα ετερόκλιτο κοινό και –ιδανικά– θα αναζωπύρωναν το ενδιαφέρον του για το ίδιο το μουσείο και το αντικείμενό του.
Η προσπάθεια άρχισε, τα τελευταία χρόνια, να γίνεται εμφανής και στην Ελλάδα, με αρκετά μουσεία να αποκτούν, ή να ανακαινίζουν, ξεχωριστούς χώρους εκδηλώσεων, όμορφα αίθρια και αυλές και συμπαθέστατα μικρά café που δε φιλοξενούν μόνο τουρίστες που έρχονται για να θαυμάσουν τα εκθέματα ή τον ”κόσμο του πνεύματος” που παρακολουθεί κάποια ”κλειστή” εκδήλωση, αλλά και επισκέπτες κάθε ηλικίας που συναντούνται, ανταλλάσσουν απόψεις, συμμετέχουν ενεργά και ανακαλύπτουν –για πρώτη ή πολλοστή φορά, μικρή σημασία έχει– το νέο πρόσωπο των πολιτιστικών ιδρυμάτων.
Δε μας πιστεύετε; Την επόμενη φορά που θα περάσετε βιαστικά έξω από κάποιο από τα παρακάτω μουσεία κάντε μια σύντομη στάση στο κυλικείο τους. Στη χειρότερη των περιπτώσεων, απλά θα έχετε απολαύσει έναν καφέ σε έναν διαφορετικό από τα συνηθισμένα χώρο. Στην καλύτερη, θα αποκτήσετε ένα καινούριο στέκι. Ίσως μάλιστα μπείτε στον πειρασμό να επισκεφθείτε και το ίδιο το μουσείο.
Μουσείο Μπενάκη
Το κεντρικό κτίριο του μουσείου, στον αριθμό 1 της οδού Κουμπάρη στο Κολωνάκι, διαθέτει τη φιλόξενη ταράτσα του για ποικίλες εκδηλώσεις, για ένα γρήγορο καφέ ή για ένα ελαφρύ γεύμα τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του μουσείου. Ειδικά τις Πέμπτες, που ”ξενυχτάει” μέχρι τα μεσάνυχτα, μπορείτε να απολαύσετε το δείπνο ή το ποτό σας σε μια εξαιρετική ατμόσφαιρα, με θέα τη φωταγωγημένη Αθήνα.










ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ: ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ- Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ- Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Θεωρία της παραγράφου και ασκήσεις για τη δομή, την οργάνωση και την ανάπτυξή της

Θέματα Έκθεσης: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 
Θέματα για ανάπτυξη - Κριτήρια αξιολόγησης και κείμενα για την Παιδεία
Κυβερνήτη του ανθρώπινου βίου, χαρακτήρισε την παιδεία ο Γ. Σεφέρης, γιατί ό,τι ο καθέ­νας είναι στις παιδευτικές επιδράσεις του περιβάλλοντος το οφείλει και στον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος τις εισπράττει, τις επεξεργάζεται και τις διευθετεί μέσα του. Έξω από αυτές τις επιδράσεις υπάρχουμε μόνο ως βιολογικά όντα και όχι ως πνευματι­κές υπάρξεις· υπάρχουμε ως ζωικές οντότητες και όχι ως ανθρώπινες παρουσίες.Παρα­φράζοντας τα λόγια του Αριστοτέλη: ο δίχως παιδεία άνθρωπος είναι θεός ή θηρίο.

Θέματα Έκθεσης: Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ


Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Προοίμιο
Επειδή η αναγνώριση της αξιοπρέπειας, που είναι σύμφυτη σε όλα τα μέλη της ανθρώπινης οικογένειας, καθώς και των ίσων και αναπαλλοτρίωτων δικαιωμάτων τους αποτελεί το θεμέλιο της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης στον κόσμο.
Επειδή η παραγνώριση και η περιφρόνηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου οδήγησαν σε πράξεις βαρβαρότητας, που εξεγείρουν την ανθρώπινη συνείδηση, και η προοπτική ενός κόσμου όπου οι άνθρωποι θα είναι ελεύθεροι να μιλούν και να πιστεύουν, λυτρωμένοι από τον τρόμο και την αθλιότητα, έχει διακηρυχθεί ως η πιο υψηλή επιδίωξη του ανθρώπου.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του Ο.Η.Ε. διακηρύσσει ότι..
πηγή

Θέματα Έκθεσης: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
 Κριτήριο αξιολόγησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα ως θεωρία και πράξη.
Η συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα εμπλουτίζεται καθημερινά τόσο στο θεωρητικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο που σχετίζεται με τις πρακτικές πλευρές ενός ανθρώπινου χάρτη, ενός ατελούς σχεδίου που βάλλεται από αδικίες. Και κάθε συζήτηση καταλήγει στην ίδια κοινή παραδοχή: είναι φοβερά δύσκολη η εφαρμογή των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, παρά η διατύπωσή τους.Αναγνωρίζεται μάλιστα η αντίστροφη σχέση μεταξύ ρητορικής για τα ανθρώπινα δικαιώματα και πραγματικής τους προστασίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ PP)

Υλικό για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε αρχείο Powerpoint (παρουσίαση με διαφάνειες).
ΠΗΓΗ

Θέματα Έκθεσης: Η ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ


Η ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
 Κριτήριο αξιολόγησης 
Το σύστημα αξιολόγησης και βαθμολογίας δημιουργεί στιγματισμούς και διαφοροποιήσεις και οδηγεί σε  διαχωρισμό καλών και κακών μαθητών μέσα στην τάξη. Ο «καλός» μαθητής, από τη μια, είναι συνεπής, παρακολουθεί τα μαθήματά του, είναι έξυπνος, έχει αίσθηση του καθήκοντος. Από την άλλη, ο «κακός» μαθητής είναι αδιάφορος. Αυτό φτάνει για έναν εκπαιδευτικό, ώστε να χαρακτηρίσει έναν μαθητή «κακό». Το αποτέλεσμα τέτοιων διαχωρισμών είναι το γεγονός ότι ο καθηγητής συμπεριφέρεται καλύτερα στους «καλούς» μαθητές.

Θέματα Έκθεσης: εθελοντισμός


ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ 
Κριτήριο αξιολόγησης για τον εθελοντισμό.  

Ένα ανθρώπινο κίνημα που μοιάζει η απαρχή ενός σύνθετου φαινομένου που ήδη έχει φθάσει πολύ πιο μακριά από τη φιλανθρωπία της ελεημοσύνης... Οι εθελοντές λοιπόν δεν είναι θαυματοποιοί αλλά ούτε και αιθεροβάμονες, για να πιστεύουν ότι θα πάψουν οι κοινωνικές ανισότητες, ότι δεν θα ξαναγίνουν πόλεμοι, ότι η πολιτεία θα μπορεί να καλύψει σε απόλυτο βαθμό τις ανάγκες κοινωνικής φροντίδας. Έτσι, επιχειρούν μια παρέμβαση ­ μικρή ή μεγάλη, δεν έχει σημασία, ­ με στόχο να κάνουν τον κόσμο λίγο καλύτερο...

Θέματα Έκθεσης: εθελοντισμός και ανθρώπινα δικαιώματα

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 
Θεατές της ανθρώπινης δυστυχίας, Απόσπασμα από διάλεξη του κοινωνιολόγου Ζίγκμουντ Μπάουμαν
Έτσι, σήμερα είμαστε όλοι -συνειδητά ή όχι, ηθελημένα ή όχι- πλανητικοί θεατές, αυτόπτες μάρτυρες του κακού που πλήττει τις ανθρώπινες υπάρξεις παντού στον κόσμο. Στην καθημερινή επανάληψη του παγκόσμιου δράματος της ανθρώπινης δυστυχίας έχουμε εξακοντιστεί στον ρόλο των θεατών. Το κακό μάς δείχνεται σε δράση, παρακολουθούμε τις τρομακτικές του συνέπειες και δεν μπορούμε πλέον να κάνουμε ασπίδα μας την άγνοια. Το ότι είμαστε θεατές σημαίνει ότι είμαστε εκτεθειμένοι σε μια γιγάντια ηθική πρόκληση. Το να βλέπουμε το κακό σε δράση κεντρίζει τη συνείδηση, τη συγκινεί. Μπορώ να κάνω κάτι για να το σταματήσω; Πόσο μετρούν οι ενέργειές μου (ή η αδράνειά μου); Μήπως έχουν συμβάλει, έμμεσα έστω, στην πραγματοποίηση του κακού;

Θέματα έκθεσης: υποσιτισμός και ανθρώπινα δικαιώματα

ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Κριτήριο αξιολόγησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το πρόβλημα του υποσιτισμού. 
Παρά την αφθονία των τροφίμων σε ολόκληρο τον κόσμο, περισσότεροι από οκτακόσια εκατομμύρια άνθρωποι κοιμούνται κάθε βράδυ νηστικοί. Χιλιάδες παιδιά πεθαίνουν κάθε ημέρα από τις άμεσες και τις έμμεσες συνέπειες της πείνας και του χρόνιου υποσιτισμού. Τη στιγμή που τα πλούτη που συσσωρεύονται σε ολόκληρο τον κόσμο επιτρέπουν όλες τις ελπίδες, εξακολουθεί να τίθεται το ερώτημα: θα κατορθώσουμε ποτέ να εξαλείψουμε την πείνα;
πηγή

Θέματα Έκθεσης: το δημιουργικό σχολείο.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κριτήριο αξιολόγησης και κείμενα για το δημιουργικό σχολείο. 
Το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος πρέπει να είναι δημιουργικό, ανοιχτό και ποιοτικό. Η ποιότητα ως κύριο αίτημα  οικοδομείται με τη συμμετοχική και δημιουργική μάθηση, που οδηγεί τους μαθητές στην αυτοπραγμάτωση, στη συνεργασία με τους συμμαθητές τους και σε δραστηριότητες που συνδέουν το σχολείο με τη ζωή.
πηγή

Η ΠΕΙΘΩ - ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΕΙΘΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ POWERPOINT

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2000-2009

Άγγελος Σικελιανός, «Ιερά Οδός» : Ανάλυση

Α. ΑΝΑΛΥΣΗ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η «Ιερά Οδός» είναι ένα λυρικό συμβολικό ποίημα, εμπνευσμένο απ’ τις αρχαίες ελληνικές παραδόσεις. Γράφτηκε το 1935, ανήκει στη σειρά «Ορφικά» και είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Σικελιανού. Το ποίημα έχει ως σκηνικό την Ιερά Οδό, το δρόμο δηλαδή που οδηγούσε από την Αθήνα στην Ελευσίνα. Εκεί τελούνταν τα ελευσίνια μυστήρια προς τιμή της θεάς Δήμητρας. Το ποίημα είναι γραμμένο στο πρώτο ενικό πρόσωπο και έχει αφηγηματικό χαρακτήρα. Σ’ αυτό ο ποιητής περιγράφει καταστάσεις ανάλογες με αυτές που ζούσαν οι μυημένοι στα Ελευσίνια μυστήρια. Μας παρουσιάζει τον άνθρωπο που προσπαθεί να λυτρωθεί από τη σκλαβιά, αλλά δεν τα καταφέρνει, επειδή υποδούλωσε τη Μάνα – Γη (σύμβολο της μητρότητας και της αγάπης). Σε μια εποχή πολιτικής αστάθειας και συνεχών στρατιωτικών πραξικοπημάτων, ο Σικελιανός γράφει το ποίημα «Ιερά Οδός», για να τονίσει ότι η σωτηρία και η λύτρωση για τον ανόητο άνθρωπο βρίσκεται στην ταύτισή του με τους νόμους της ζωής και της φύσης.
2. ΓΛΩΣΣΙΚΑ – ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ
  • Ελευσίνα = παραλιακή πόλη της Αττικής, ένα από τα πιο σπουδαία θρησκευτικά κέντρα της αρχαιότητας. Εκεί τελούνταν τα Ελευσίνια μυστήρια προς τιμή της θεάς Δήμητρας, που αρχικά αποσκοπούσαν στη γονιμότητα της γης. Αργότερα η γιορτή αυτή πήρε συμβολικό χαρακτήρα.
  • Ιερά Οδός = έτσι λεγόταν ο δρόμος από την Αθήνα προς την Ελευσίνα, γιατί από εκεί περνούσε η πομπή των Ελευσίνιων μυστηρίων.
  • δρόμος της ψυχής = ο ποιητής εννοεί ότι αυτός ο δρόμος τον ωθούσε σε στοχασμό και περισυλλογή.
  • αθεμωνιές = σωρός από δεμάτια θερισμένου σταριού.
  • ακλούθααν = ακολουθούσαν.
  • αβασκαντήρια = φυλακτό για αποφυγή ματιάσματος.
  • ξόανα = λατρευτικά αγάλματα από ξύλο.
  • Δήμητρα = η αρχαία θεά της γεωργίας, προστάτρια της οικογένειας και της γέννας. Πιστευόταν ότι ο Πλούτωνας άρπαξε την κόρη της Περσεφόνης κι αυτή θρηνούσε το χαμό της και την αναζητούσε παντού απελπισμένα.
  • Αλκμήνη = Η μητέρα του ήρωα Ηρακλή, η οποία υπέφερε για το τραγικό τέλος του γιου της.
  • πυρός = κοκκινωπός, ξανθοκόκκινος.
  • κάματος = καταπόνηση, κούραση, κόπος
  • ορχιέμαι = χορεύω
  • μούχρωμα = σούρουπο
3. ΔΟΜΗ
  • 1η Ενότητα: (Στίχοι 1-27): Ο δρόμος που οδηγεί τον ποιητή στο στοχασμό
  • 2η Ενότητα: (Στίχοι 28-57):Το περιστατικό με τις αρκούδες και οι σκέψεις του ποιητή.
  • 3η Ενότητα: (Στίχοι 58-67): Ο πόνος της αρκούδας για το παιδί της
  • 4η Ενότητα: (Στίχοι 68-85): Η αρκούδα γίνεται σύμβολο του πόνου
  • 5η Ενότητα: (Στίχοι 86-107): Η ελπίδα της λύτρωσης και της ενότητας του κόσμου.
4. ΑΝΑΛΥΣΗ – ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Ο ποιητής περπατά μόνος του το δρόμο που οδηγεί από την Αθήνα στην Ελευσίνα, στον τόπο όπου τελούνταν τα Ελευσίνια μυστήρια στην αρχαιότητα. Καθώς προχωρά νιώθει τον ήλιο να τρυπώνει στην καρδιά του. Αισθάνεται σαν τον άρρωστο που πρωτοβγαίνει στον κόσμο, έπειτα από πολύ καιρό και θέλει να κερδίσει το χαμένο χρόνο. Ξαφνικά του φαίνεται ότι ο δρόμος μεταμορφώθηκε σ’ ένα μεγάλο ποταμό, γεγονός που του δίνει την ευκαιρία για σκέψη και περισυλλογή. `Οταν αντικρίζει μια πέτρα στην άκρη του δρόμου και κάθεται πάνω της, δεν μπορεί να ξεχωρίσει αν ξεκίνησε τώρα αυτό το δρόμο ή πριν από αιώνες. Ξαφνικά βλέπει ένα γύφτο να σέρνει πίσω του δυο αλυσοδεμένες αρκούδες. Ο γύφτος δίνει μια παράσταση μπροστά στον ποιητή. Καθώς χτυπά το ντέφι η μάνα αρκούδα χορεύει, θυμίζοντας στον ποιητή πονεμένη μάνα. Ο ποιητής βλέποντας την παράσταση, φέρνει στο νου του παραδείγματα μανάδων, που πόνεσαν για τα βάσανα των παιδιών τους (Δήμητρα, Αλκμήνη, Παναγία). Η μάνα αρκούδα ακολουθείται από το μικρό αρκουδάκι της, που δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει ακόμα την πίκρα της σκλαβιάς. Καθώς περνά η ώρα, η αρκούδα κουράζεται και δεν μπορεί να χορέψει. Για να την αναγκάσει να συνεχίσει, ο γύφτος τραβά το χαλκά που είχε περασμένο από το ρουθούνι του μικρού αρκουδιού. Παρ’ όλη την κούρασή της, η αρκούδα συνεχίζει το χορό, για να μην πονάει το παιδί της. Ο ποιητής θεωρεί την αρκούδα σύμβολο όλου του κόσμου και όλου του πόνου. Αυτός ο πόνος δεν έχει ξεπληρωθεί ακόμα. γι’ αυτό η ανθρώπινη ψυχή βρίσκεται ακόμα στον `Αδη, δηλαδή στη σκλαβιά. Ο ποιητής ρίχνει μια δραχμή στο ντέφι του γύφτου, συμμετέχοντας έτσι σ’ αυτά που διαδραματίζονται μπροστά του. `Επειτα, ο γύφτος και οι αρκούδες φεύγουν και ο ποιητής μένει πάλι μόνος. Καθώς επιστρέφει στην Ιερά Οδό, αναρωτιέται αν θα ενωθούν κάποτε οι ψυχές των ανθρώπων. Ο ποιητής νιώθει την καρδιά του να πνίγεται μέσα στο σκοτάδι από απελπισία για την τυχόν αρνητική απάντηση στο ερώτημά του. Τελικά, όμως ακούει ένα μουρμουρητό, που του λέει ότι θα’ ρθει κάποτε η ώρα, που ο άνθρωπος θα λυτρωθεί από τη σκλαβιά και θα ενωθεί με τους συνανθρώπους του.

5. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ
Ο ανόητος άνθρωπος προσπαθεί να λυτρωθεί από τη σκλαβιά, αλλά δεν τα καταφέρνει, επειδή υποδούλωσε τη Μάνα – Γη και ταυτόχρονα την ψυχή του. Κάποτε όμως η ανθρώπινη ψυχή θα λυτρωθεί και θα συμφιλιωθεί με τους νόμους της φύσης και της ζωής.
B. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
(Από «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» Α΄ Λυκείου, σελ. 473)
1. Στίχοι 1-27: Να προσδιορίσετε (α) το σκηνικό και τη σημασία που έχει για τον ποιητή (β) τη χρονική μετάθεση του ποιητή.
(α) Στην πρώτη ενότητα (στίχοι 1-27) δίνονται κάποια στοιχεία που καθορίζουν το σκηνικό, στο οποίο βρίσκεται ο ποιητής. Ο δρόμος που περιγράφει είναι η Ιερά Οδός, που ξεκινά από την Αθήνα και καταλήγει στην Ελευσίνα. Επίσης, μας δίνεται ο χρόνος, στον οποίο ξετυλίγεται η υπόθεση. είναι ώρα δειλινού και ο ήλιος ετοιμάζεται να δύσει. Στο δρόμο κυκλοφορούν αμάξια φορτωμένα με ξύλα ή αθεμωνιές. Τέλος, υπάρχει μια πέτρα πάνω στην οποία κάθεται ο ποιητής, για να ξεκουραστεί. Το σκηνικό έχει μεγάλη σημασία για τον ποιητή, γιατί αυτός ο δρόμος γίνεται αφορμή να οδηγηθεί στα βάθη της ψυχής του. Γενικά το σκηνικό της «Ιεράς Οδού» έδωσε στον ποιητή την ευκαιρία να σκεφτεί και να φιλοσοφήσει τη ζωή.
(β) Ο ποιητής μετατίθεται χρονικά από το παρόν στο παρελθόν. Ξαφνικά, η πέτρα γίνεται ο θρόνος που τον περίμενε από αιώνες. Ο χρόνος μπερδεύεται και ο ποιητής δεν μπορεί να ξεχωρίσει αν ξεκίνησε τώρα αυτό το δρόμο ή πριν από αιώνες μαζί με τους μυημένους στα Ελευσίνια μυστήρια.
2. Πώς βλέπει ο ποιητής (α) το δρόμο, (β) την πέτρα, (γ) την αρκούδα και (δ) το αρκουδάκι;
Ο ποιητής βλέπει τα πράγματα διαφορετικά από ότι είναι στην πραγματικότητα. (α)Συγκεκριμένα, ο δρόμος μεταμορφώνεται σε μεγάλο ποταμό (Στίχος 14) (β) η πέτρα γίνεται θρόνος (στίχος 23). (γ) Επίσης, η αρκούδα του φαίνεται σαν ξόανο της μεγάλης θεάς, της Δήμητρας, (δ) το αρκουδάκι το βλέπει σαν μεγάλο παιχνίδι, σαν ανίδεο παιδί, που δεν μαντεύει την πίκρα της σκλαβιάς (στίχος 52). Ο Σικελιανός, επηρεασμένος από την εσωτερική του διάθεση, δίνει άλλη διάσταση στα πράγματα. Μέσα σ’ αυτή την ποιητική διάσταση, τα πράγματα αποκτούν συμβολικό νόημα.
3. Να επισημάνετε βασικά θέματα που θίγονται στο ποίημα προσέχοντας ιδιαίτερα τους στίχους 10-11, 26-27, 30-32, 45, 61-65, 76-79, 93-96, 107.
Ιδιαίτερη σημασία έχουν τα θέματα που ο ποιητής θίγει σε κάποια μέρη αυτού του ποιήματος. Συγκεκριμένα, στους στίχους 10-11 έχουμε αναφορά στην Ελευσίνα, ένα από τα σπουδαιότερα κέντρα της αρχαιότητας. Παράλληλα έχουμε έμμεση αναφορά και στα Ελευσίνια μυστήρια, που τελούνταν προς τιμή της θεάς Δήμητρας. Αρχικά αποσκοπούσαν στην καρποφορία του σιταριού, αλλά αργότερα απόκτησαν συμβολικό νόημα. Το σιτάρι έγινε σύμβολο του θανάτου και της ζωής. `Ετσι, τα Ελευσίνια μυστήρια αποτελούσαν για τους μυημένους μια αποκάλυψη για τη μεταθανάτια μοίρα του ανθρώπου. Στους στίχους 26-27 θίγεται το θέμα της διαχρονικότητας των Ελευσίνιων μυστηρίων με τη χρονική μετάθεση του ποιητή από το παρόν στο παρελθόν. Στους στίχους 30-32 θίγεται το θέμα της σκλαβιάς και της υποδούλωσης με την παρουσίαση του περιστατικού με τις αρκούδες. Στο στίχο 45 αναφέρεται η μάνα Φύση, η μάνα – Γη, την οποία υποδούλωσε και υπόταξε ο άνθρωπος. Στους στίχους 61-65 θίγεται το θέμα της μάνας, που προτιμά να βασανιστεί εκείνη, για να μην υποφέρει το παιδί της. Στους στίχους 76-79 η αρκούδα γίνεται σύμβολο του ανθρώπινου πόνου. Στους στίχους 93-96 γίνεται αναφορά στο θέμα της απελευθέρωσης και της καθολικής ενότητας των ανθρώπων. Στο στίχο 107 θίγεται ένα αισιόδοξο μήνυμα. η λύτρωση του ανθρώπου θα’ ρθει και θα πραγματοποιηθεί η ενότητα των ανθρώπων.
4. Το περιστατικό που αφηγείται ο ποιητής μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα «συμβολικό δρώμενο» ανάλογο με αυτά που τελούνταν στα Ελευσίνια μυστήρια, δηλαδή λειτουργεί ως «σημαίνον». Να διαβάσετε το εισαγωγικό σημείωμα και να συζητήσετε τους πιθανούς συμβολισμούς, δηλαδή τα πιθανά «σημαινόμενα» που μπορεί να πάρει το περιστατικό.
Η αφήγηση του περιστατικού με τις αρκούδες και το γύφτο μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα «συμβολικό δρώμενο». Αυτό το περιστατικό είναι «ένα σημαίνον», γιατί υπάρχουν σ’ αυτό συμβολικές σημασίες. Συγκεκριμένα ο γύφτος είναι ο άνθρωπος που υποδούλωσε τη μάνα Φύση με βίαιο τρόπο. Πίσω από το προσωπείο του γύφτου ίσως να βρίσκονται οι εκμεταλλευτές των λαών και των ανθρώπων όλων των εποχών. Οι αρκούδες συμβολίζουν το καταπιεσμένο ανθρώπινο γένος, το οποίο μάταια προσπαθεί να λυτρωθεί από τη σκλαβιά.
5. Να συγκρίνετε την εικόνα στην αρχή του ποιήματος (στ.1-6) με την εικόνα στο τέλος (στ.97-102) και να βρείτε τις ομοιότητες και τις διαφορές.
Οι εικόνες των στίχων 1-6 και 97-102 έχουν κάποια όμοια στοιχεία. Συγκεκριμένα ξεκινούν με την ίδια παρομοίωση: το κύμα που μπαίνει ξαφνικά σ’ ένα καράβι που συνεχώς βουλιάζει. Γενικά οι δύο εικόνες είναι σχεδόν όμοιες, αλλά διαφέρουν στη χρονική τοποθέτηση. Στην πρώτη εικόνα (στίχοι 1-6) είναι απόγευμα και ο ήλιος μπαίνει στην καρδιά του ποιητή ενώ στη δεύτερη (στίχοι 97-102), έχει νυχτώσει και το σκοτάδι μπαίνει στην καρδιά του. Θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποιητής ξεκίνησε τον περίπατό του το απόγευμα. Στο διάστημα όμως που συνέβηκε το περιστατικό με τις αρκούδες είχε ήδη νυχτώσει.
6. Ο ποιητής παρακολουθώντας ένα θλιβερό θέαμα το μετατρέπει σε αισιόδοξο όραμα και παρήγορο μήνυμα. Ποιο είναι αυτό; Ο ποιητής παρακολουθεί ένα θλιβερό θέαμα, το γύφτο να σέρνει δύο αλυσοδεμένες αρκούδες με τη βία. Ο ποιητής λυπάται ιδιαίτερα τη μάνα αρκούδα, που παρ’ όλη την κούρασή της, υπακούει στα προστάγματα του γύφτου. Η μάνα αρκούδα προτιμά να βασανιστεί εκείνη, παρά να υποφέρει το παιδί της. Το θλιβερό αυτό θέαμα βυθίζει τον ποιητή σε σκέψεις και τον κάνει να αναρωτηθεί αν υπάρχει περίπτωση να ενωθεί και να λυτρωθεί το ανθρώπινο γένος. Η καρδιά του ποιητή διακατέχεται από απελπισία. Τελικά ο ποιητής κατορθώνει να απαλλαγεί από αυτές τις θλιβερές σκέψεις και καταλήγει σ’ ένα αισιόδοξο όραμα και ένα παρήγορο μήνυμα. Συγκεκριμένα, ο ποιητής οραματίζεται πως θα’ ρθει κάποτε η ώρα της απολύτρωσης. Τότε οι άνθρωποι θα συμφιλιωθούν μεταξύ τους, με τη φύση, αλλά και με τον ίδιό τους τον εαυτό. `Οταν οι άνθρωποι ταυτιστούν με τους νόμους της φύσης και της ζωής, θα μπορέσουν να χαρούν το βαθύτερο νόημα της ζωής.
Άγγελος Σικελιανός, «Ιερά Οδός» : Ανάλυση
back to top